Széchenyi 2020 - Befektetés a jövőbe
 FIGYELEM! A 30 év alatti keretszám is gyorsan fogy

Tisztelt Érdeklődők!
Az Álláskeresők és fiatalok vállalkozóvá válásának ösztönzése GINOP-5.1.9.-17 pályázatban az Észak-alföldi régióban a 30 év alatti  fiatalok számára rendelkezésre álló keretszámot a jelentkezések jelenlegi ütemében néhány héten belül elérjük. 
Tekintettel arra, hogy ezt követően már csak tartalék listára tudjuk a jelentkezőket tenni, kérjük, hogy amennyiben részt kívántok a programban venni, mielőbb jelentkezzetek, és a megkezdett jelentkezéseket mielőbb nyújtsátok be.

  2020. 05. 29.
 Vészhelyzet feloldásával kapcsolatos változások

Kedves Célcsoporttagok!

Szeretnénk felhívni a figyelmeteket, hogy az új koronavírus miatt létrejött rendkívüli vészhelyzet várhatóan 2020. június 20-án véget ér. Ettől az időponttól megszűnnek az online tevékenységeink, mely az alábbiakat jelenti:

Szükségletfelmérések esetében
- 2020. június 20-ig a szükségletfelmérések online módon történnek.
- 2020. június 21-től a szükségletfelmérések személyes találkozások alkalmával, a korábbiaknak megfelelően fognak zajlani. (amennyiben 2020. június 20-ig nem kerül valamennyi 30 év alatti célcsoporttag a keretszám kimerülése miatt már bevonásra)

Képzések esetében
- A 2020. június 20. napján vagy az előtt befejeződő képzések online módon lesznek megtartva.
- A 2020. június 20 előtt kezdődő, de 2020. június 20. után befejeződő képzéseket olyan kombinált módon valósítjuk meg, hogy azon modulok, melyek 2020. június 20 előtt befejeződnek, azok online módon, míg azon modulok, melyek 2020. június 20. után fejeződnek be, a korábbiaknak megfelelő tantermi képzéssel valósulnak meg.
- A 2020. június 21-én vagy azt követően induló képzések teljes egészében tantermi képzésként valósulnak meg.

Természetesen mind a Ti, mind pedig a munkatársaink egészségét továbbra is szem előtt tartva, minden személyes jelenlétet igénylő eseményen a szájmaszk használata kötelező, és biztosítani fogjuk a kézfertőtlenítést, illetve az egymástól történő megfelelő védőtávolság  betartását.

  2020. 05. 27.
 HAMAROSAN Indulnak az online képzések is

Kedves Jelentkező!

A kurzuson való részvételhez szükséged lesz számítógépre, Webkamerára, Mikrofonra és megbízható internet hozzáférésre.

A kurzus indulása előtt 10 nappal zár le a rendszer, ezután már nem tudsz lejelentkezni a kurzusról. A lezárást követő 1. nap előkészítjük a papírjaidat és ezt követően e-mailben részletes tájékoztatást küldünk a képzés pontos online elérhetőségéről és menetéről. Valamint ebben az e-mailben fogod megkapni a felnőttképzési szerződéseket (összesen 3 szerződést küldünk), amelyeket ki kell nyomtatnod 4-4-4 példányban, és minden oldalon aláírnod KÉK színű tollal. Összesen 12 szerződést ajánlott, elsőbbségi küldeményként kell visszapostáznod az alábbi címre:


Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft. 4028 Debrecen, Kassai út 26.

 

a borítékra pedig rá kell írni: “Pénz a jövődhöz képzés” és a csoport számodat, amelyet a rendszerből tudsz megnézni, C betűből és két- vagy háromjegyű számból áll.

 

A postázást követően a képzés online felületén az erre a célra kialakított helyre fel kell töltened a küldemény feladóvevényét, amelyet lefényképezhetsz vagy be is szkennelhetsz.

 

Képzést elkezdeni csak beérkezett, minden oldalon kék színű tollal aláírt képzési szerződés megléte esetén lehet. Amennyiben a képzési szerződés valamilyen okból nem érkezik meg időben, akkor a feladóvevény feltöltése feljogosít a képzés elkezdésére. Azonban a képzés 5. napjára mindenképpen meg kell érkeznie az aláírt szerződésnek, ellenkező esetben nem folytathatod a képzést.

 

A képzés 106 tanórából áll, melyet kizárólag online formában tudsz elvégezni. Az órarendben szereplő időintervallumban végig gép előtt kell ülnöd és az oktató előadását hallgatni és az oktató által kiadott feladatokat elvégezni. 

A képzés három részből áll, melyek a következőképpen alakulnak:

●  Az első modul a Vállalkozási ismeretek 56 tanórából áll, 10% hiányzás a megengedett, tehát 5,6 tanóra. A modul tesztírással zárul. 

●  A második modul a Kompetencia fejlesztés, ami 18 tanórás, itt összesen 1,8 tanóra hiányzás a megengedett és ugyancsak teszttel zárul. 

  Végül az utolsó modul a Vállalkozás alapítása, ez 32 tanórás, teszttel végződik és a megengedett hiányzás 3,2 tanóra. 

 

Mivel az online rendszer folyamatosan naplózza a jelenlétet és az órai aktivitást, amely ellenőrzésre kerül, így a megengedett hiányzáson felül nem tudunk többet elfogadni! A jelenlét óránként ellenőrzésre kerül. Akinek a hiányzása meghaladja az egyes modulok maximális hiányzását, az nem folytathatja tovább a képzést!

  2020. 05. 14.
 FIGYELEM- Indulnak az online szűrések

Kedves Jelentkező!

 A szükségletfelmérés és a képzési tanácsadás/támogatási szerződéskötés megvalósítása ezentúl online formában történik, amelyekről a fontosabb információkat összefoglaltuk.

Szükségletfelmérés tudnivalói:

·  A szükségletfelméréshez elengedhetetlen, hogy rendelkezz olyan eszközzel, ahol működik a webkamera és mikrofon funkció. Kérjük, ezt a szükségletfelmérésed napja előtt mindenképpen ellenőrizd le!

·  A szükségletfelmérés videóhíváson keresztül történik majd, amelynek menetéről részletes információkat a szükségletfelmérésed előtt küldünk.

·   A szükségletfelmérés során két szakértő kollégánknak kell bemutatnod egy kötetlen beszélgetés keretében leendő vállalkozásod ötletét, akik ezt követően eldöntik, hogy az megfelel-e a pályázati elvárásoknak.

Képzési tanácsadás/TSZ kötés tudnivalói:

·  Abban az esetben, ha megfeleltél, szintén egy videóhíváson keresztül a képzési tanácsadás következik. Ha az ötleted valamilyen okból kifolyólag nem támogatható, tartaléklistára kerülsz.

·  A képzési tanácsadásra kérjük, készítsd elő a „Pénz a jövődhöz” honlapra feltöltött személyes irataidat (személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ-kártya, adókártya) és Hatósági Bizonyítványod/Ifjúsági Garancia Program Igazolásod.

·  Az adataid leellenőrzését követően a támogatási szerződés megkötése következik, melyet e-mailben küldünk majd meg számodra, egy kitöltési útmutatóval.

·  Végül a támogatási szerződésedet és az útmutatóban kért mellékleteket ajánlott, elsőbbségi küldeményként postai úton szükséges visszajuttatnod részünkre a következő címre:

 

Hajdú-Bihar Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány

4001 Debrecen Pf.: 271.

  2020. 05. 14.
 KATA megfizetése

Kedves Vállalkozók!

A KATA megfizetésével kapcsolatban a MÁK támogatást igénylők esetében az Irányító Hatóságtól az alábbi állásfoglalást kaptuk:

"Tájékoztatom, hogy a 187/2019. (VII. 30.) Korm. rendelet 51. § (3) és (5) bekezdéseiben foglaltaktól eltérően a 61/2020 (III.23.) Korm.rendelettel a tételes adó megfizetése alól átmenetileg mentesített (de szigorúan csak ezen vállalkozások)  Katv. szerinti kisadózó vállalkozások esetében a mentesítést annak időtartama alatt a Kincstár az időközi kifizetés feltétele, illetve az időközi beszámoló elfogadása tekintetében a tételes adó megfizetésének tekinti.
A fentiek csak a 61/2020 (III.23.) Korm. rendeletben foglaltak érvényesítése miatt kerülnek alkalmazásra, egyéb esetekben a 187/2019 (VII.30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadóak."

Kérjük, hogy ennek megfelelően járjatok el a KATA megfizetése esetében, illetve ezt egyeztessétek könyvelőitekkel is.

  2020. 05. 07.
 Első időszaki beszámoló

Kedves Vállalkozók!

Mint azt Ti is tudjátok, ha Magyar Államkincstártól igénybe vettétek a vissza nem térítendő támogatást, akkor a a támogatás felhasználásáról az első 4 hónapot követő 5. hónapban időszaki beszámolót szükséges benyújtanotok. Az első vállalkozások, melyek még januárban alakultak, és igényeltek támogatást, 2020. május 31-ig kell, hogy ezt a beszámolót benyújtsák.
Bár egy nagyon egyszerű beszámolóról van szó, annak érdekében, hogy ez zökkenőmentesen kitölthető legyen, a mentoraink készítettek számotokra egy Segédletet az 1. időszaki beszámoló elkészítéséhez, melyet a Hasznos infók között találtok.

Olvassátok el, és ha mégis maradt kérdésetek, akkor a mentorok szívesen segítenek Nektek!

  2020. 04. 21.
 Állásfoglalás a már elfogadott üzleti tervek átütemezéséről

Kedves Leendő Vállalkozók!

Ezúton is szeretnénk tájékoztatni azon Érintetteket, akik elfogadott üzleti tervvel rendelkeznek, és esetleg már meg is alapították vállalkozásukat, hogy a projektidőszak átütemezése - jellemzően halasztás - miatt az üzleti tervét NEM kell módosítania. A Magyar Államkincstár projektfelelős osztályvezetőjének erről szóló állásfoglalása a következő:
"A támogatási kérelmek elbírálása során az üzleti tervet a Kincstár továbbra is tervként kezeli, és a támogatási időszak kezdési dátumának megállapításakor kizárólag a támogatást igénylő által a támogatási kérelemben megjelölt dátumot veszi figyelembe, a többi jogosultsági feltétel fennállása (pl. a vállalkozás három hónapnál nem régebben alakult) esetén. 
Így amiatt, hogy a támogatást igénylő az üzleti tervben rögzített dátumnál 1-2 hónappal később kezdené el a vállalkozási tevékenységét, nem szükséges üzleti tervet módosítani."

  2020. 04. 17.
 ÜT Kisokos az üzleti tervezőknek

Kedves Érintettek!

Mivel jelentősen megváltozott a környezetünk az elmúlt időben, viszont szerencsére sem a támogatások, sem az üzleti tervek beadása nem állt meg szeretnénk egy újabb segítséget nyújtani a jelenleg már épp az üzleti tervüket író vállalkozójelöltek számára.
A bírálók bevonásával összeállítottunk nektek egy Üzleti Terv Kisokost az elmúlt időszakban tapasztalt típushibák alapján, melyen végighaladva - úgy gondoljuk - még könnyebben és még sikeresebben tudjátok elkészíteni, ellenőrizni a beadás előtt álló üzleti terveiteket legyen szó akár hiánypótlásról akár első benyújtásról!

Az ÜT Kisokos az Üzleti Terv mentén tartalmazza azokat a főbb pontokat, melyeket mindenképpen érdemes figyelembe venni és ellenőrizni a saját terveitekben. Reméljük egy nagyon hasznos és könnyen érthető kiadványt sikerült számotokra összeállítanunk!

Az ÜT Kisokost megtaláljátok a honlapunkon a szokásos "Hasznos infók" menüpont alatt!

Link: Üzleti Terv Kisokos

Forgassátok sikeresen!

  2020. 04. 06.
 Elindul az Online ÜT tanácsadásunk!

Kedves Ügyfeleink, kedves Üzleti Tervezők!

Nagy örömünkre szolgál, hogy értesíthetünk benneteket, a holnapi naptól újraindul az üzleti terv tanácsadás, méghozzá online formábanEz  egy ideig biztosan szokatlan lesz számotokra, de bízunk benne, hogy az általunk kidolgozott egyszerű, továbbra is ingyenes rendszer segítséget biztosít a jobb üzleti tervek elkészítésében.

A feljelentkezés módja nem változott, ugyanúgy a PAJ rendszeren keresztül tudtok bejelentkezni. Természetesen csak az fog tudni feljelentkezni, aki a program folyamatában ebben a státuszban tart. Amint bejelentkeztél az adott időpontra, nincs más dolgod, mint előkészíteni a tervet és hívni az adott időpontban a tanácsadói napon általad kiválasztott tanácsadót az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cintia, Viber cím: Cintia Üzleti Tanácsadás         Telefon: +36-30-166-6749

Dalma, Viber cím: Dalma Üzleti tanácsadás       Telefon: +36-30-166-6747

Melinda, Viber cím: Melinda Üzleti Tanácsadás  Telefon: +36-30-166-6744

Bence, Viber cím: Bence Üzleti Tanácsadás        Telefon: +36-30-464 6389

Természetesen elsősorban az ingyenes online Viber applikáció használatát javasoljuk. Mindenkinek jó munkát és sikeres tervezést kívánunk!

  2020. 03. 31.
 Tájékoztatás az új koronavírus miatt

Kedves Célcsoporttagok!
 
Az új koronavírus miatt kialakult helyzetre reagálva, az ügyfelek és munkatársaink egészségének védelmében a „Pénz a jövődhöz!” projekt megvalósításában az alábbi változások lépnek életbe visszavonásig:
 
- a Szűrések-Támogatási szerződés kötések átmenetileg felfüggesztésre kerülnek, dolgozunk az online lehetőségek bevezetésén
- új képzések ettől a héttől határozatlan ideig nem kerülnek indításra, ezen a területen is dolgozunk az online lehetőségek bevezetésén
- a folyamatban lévő képzésekkel kapcsolatban a mai órán minden célcsoporttagot tájékoztatunk
- üzleti terv tanácsadás személyesen nem fog megvalósulni, kollégáink dolgoznak ennek online megoldásán is
 
Minden egyéb munkafolyamatban változatlanul dolgoznak kollégáink, az üzleti tervek beadhatók, a bírálatok, hiánypótlások, üzleti terv jóváhagyások folyamatosan megvalósulnak.
A Magyar Államkincstár felé továbbra is 1-2 napos határidővel adatot szolgálatunk, így a Támogatási igénylések zökkenőmentesen beadhatók.
A telefonos és e-mail-es ügyfélszolgálatunk minden folyamatban továbbra is működik, kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz. 
 
Reméljük, hogy a helyzet mielőbb normalizálódik, addig is kérjük, hogy kövessék figyelemmel oldalunkat.
Jó egészséget kívánunk Önöknek és családtagjaiknak!
 
Pénz a jövődhöz!
Hajdú-Bihar Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 
A projektet megvalósító konzorciumnevében 

  2020. 03. 16.
 Jó helyen jársz!

Ha 18-30 év közötti fiatal vagy, nem dolgozol, és vállalkoznál, akkor jó helyen jársz! Ötleted megvalósításához több, mint 4,5 millió Ft-ot igényelhetsz. Hogy megtudd, hogyan juthatsz a pénzhez, lépj az “Így jutsz a milliókhoz” menüpontra! 
Nincsenek rejtett költségek, nincs önerő, nincs lehetetlen feltétel, de van egyszerűsített adminisztráció és folyamatos segítség! 
Regisztrálj mèg ma! 
Ha többre vagy kíváncsi, gyere el valamelyik “Tájékoztató napunkra”.

  2020. 01. 06.
 Levelező tagozatos hallgatók figyelem!

A levelező és esti tagozatos hallgatók, illetve a felnőttképzésben részt vevők beléphetnek a projektbe, amennyiben a belépni kívánó személy munkanélküli vagy inaktív, továbbá az IGR igazolás részére kiállításra kerül.        
Jelentkezzetek bátran a programba, mert 30 év alatt még van számotokra hely és lehetőség!

  2019. 12. 03.
 Várjuk a 18-30 év közöttiek jelentkezéseit

Tájékoztatunk minden 18-30 év közötti érdeklődőt, hogy a jelentkezések kizárólag a 30 év felettiek esetében közelítették meg a keretszámokat, így a 18 - 30 év közöttiek jelentkezését továbbra is várjuk, hiszen számukra jóval nagyobb keret áll rendelkezésre.
Jelentkezzetek bátran!

  2019. 10. 22.
 30 év felettiek regisztrációjának felfüggesztése

Tájékoztatjuk a 30 év feletti érdeklődőket, hogy a 30 év felettiek regisztrációja 2019. október 04-én 16.00 órakor lezárul.
Aki már regisztrált, az természetesen benyújthatja a jelentkezését. A jelentkezések feldolgozása a beadás sorrendjében történik.
Amennyiben a rendelkezésre álló keretszámot elérjük, már csak tartalék listára tudjuk a jelentkezőket tenni.
Kérjük, hogy a megkezdett jelentkezéseket mielőbb nyújtsátok be!
A 30 év alattiak regisztrációja továbbra is folyamatos, várjuk a jelentkezéseket!

  2019. 10. 03.
 TECHNIKAI INFORMÁCIÓK A JELENTKEZÉSHEZ

Kedves Jelentkezők!

A sikeres jelentkezések feldolgozása a jelentkezések sorrendjében  folyamatosan zajlik, többen kaptatok már ezzel kapcsolatosan értesítést is. A jelentkezések ellenőrzésénél sajnos több hasonló hibát fedeztünk fel, így szeretnénk felhívni figyelmeteket az alábbi típushibákra:

- a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat Hatósági Bizonyítványa helyett a Kérelem, az Álláskeresői kiskönyv vagy egyéb dokumentum került csatolásra

- a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat Hatósági Bizonyítványa 60 napnál régebbi

- a csatolt dokumentum nem megfelelő kiterjesztésű (nem pdf) ezért számunkra nem olvasható

- személyi igazolványnak csak az első oldala került benyújtásra


A hibás jelentkezéseket folyamatosan visszaküldjük javításra.

Kérjük, hogy javítást követően ismételten nyomjátok meg a Jelentkezés a programba zöld gombot!!! mert csak ekkor kerül újra benyújtásra. Ezt követően visszaigazolást is kaptok e-mailen a sikeres jelentkezésről!

  2019. 09. 11.
 Indul a jelentkezés

Tájékoztatunk, hogy 2019. szeptember 04-én, szerdán 12:00 órakor a GINOP-5.1.9-17 Álláskeresők és fiatalok vállalkozóvá válásának ösztönzése - képzés és mentorálás című pályázat az Észak – alföldi régióban elindul.

A programba történő újabb regisztrációra és azt követően a jelentkezésre a www.penzajovodhoz.hu oldalon nyílik lehetőség.

Jelentkezhet bárki, aki:

  • Regisztrált álláskereső / Ifjúsági Garancia Program résztvevője
  • Állandó lakcíme vagy tartózkodási helye az Észak-alföldi régióban
  • Nincs egyéni vállalkozása, vagy társas vállalkozásban meghatározó részesedése
  • Korhatár nincs, végzettség, szakmai tapasztalat nem számít
  • De van életképes vállalkozási ötlete

Jelentkezéskor .pdf–ben csatolandó dokumentumok:

  • Személyi igazolvány
  • Lakcímkártya
  • TAJ kártya
  • Adóigazolvány
  • 60 napnál nem régebbi hatósági bizonyítvány a regisztrált álláskeresői státusz igazolására
  • Igazolás, ha az Ifjúsági Garancia Program regisztrált alanya vagy (25 év alatt)

Kötelező vállalás:

  • A 106 órás képzést el kell végezni, majd üzleti tervet kell készíteni
  • Vállalkozást kell alapítani
  • A vissza nem térítendő támogatást követően a megalakult vállalkozást az üzleti tervnek megfelelően 1+1 évig működtetni kell
  • A vállalkozást alapítónak a támogatott vállalkozásban személyes közreműködőként kell részt vennie, főállású munkaviszony keretében
  • Az első év végének évében a vállalkozás árbevételének el kell érnie az 1.000.000 Ft-ot

Mire figyelj!

  • Jelentkezz időben, különösen, ha 30 év feletti vagy! A teljes keret 2.105 fő, de ebből csak 709 résztvevő lehet 30 év feletti!
  • A vállalkozást csak az üzleti terv jóváhagyását követően lehet megalakítani, előtte nem! Előtte alakult vállalkozás nem fog támogatást kapni!
  • A vállalkozás megalakítását követő 3 hónapon belül a Magyar Államkincstárhoz a támogatási kérelmet be kell nyújtani!
  • A vállalkozás székhelyének és telephelye(i)nek a régióban kell lennie a projekt 1+1 éves időszaka alatt, a régión kívül nem lehet!

Jelentkezési határidő 2020. október, vagy a forrás kimerüléséig

Hajdú-Bihar Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány

  2019. 09. 03.